همشهری‌آنلاین: رئیس فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید بر اینکه طرح این موضوع که «جایز نیست عده‌ای بیکار باشند و باید به مجمع بروند» توهین به انتخاب رهبری است گفت: کسی که خود حقوقدان است نباید قضاوت کند و بهتر است به جای مواضع سیاسی، حقوقی حرف بزند و مبنای انتخاب رهبری را بیکاری نداند.

محمد تقی رهبر در گفتگو با همشهری آنلاین اظهارات اخیر غلامحسین الهام درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام را غیرحقوقی و دردسر آفرین خواند و گفت: مجمع تشخیص نهادی قانونی است و جایگاهش محفوظ است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع محلی نیست که برای سیاستمداران بیکار شغل ایجاد کند، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود بیکاری برای کشور مزاحمت ایجاد می‌کند و فکر کنیم مجمع تنها برای رفع بیکاری سیاستمداران است غلط و حرفی نامربوط است.

وی ادامه داد: طرح این موضوع که «جایز نیست عده‌ای بیکار باشند و باید به مجمع بروند» توهین به انتخاب رهبری است.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم، انتخاب هاشمی به رباست مجمع را تصمیم رهبری که مورد حمایت مردم و مجلس است دانست و ادامه داد: حکم رهبری شرعی و قانونی است و بنابراین نباید چهره مخدوشی از مجمع نشان داد. اگر بنا باشد روزی مجمع تشخیص نباشد باید قانون اساسی اصلاح شود و بنابراین نباید گفت مجمع کارایی ندارد.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس به همشهری آنلاین گفت: محمع محل نخبگان است و داریم آنجا کسانی را که در حال حاضر صاحب چند شغل هستند و از بیکاری در مجمع ننشسته‌اند. بنابراین کسی که خود حقوقدان است نباید قضاوت کند و بهتر است به جای مواضع سیاسی، حقوقی حرف بزند و مبنای انتخاب رهبری را بیکاری نداند.

کد خبر 166790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز